Op 13 mei j.l. schreef hij een artikel getiteld: “Ik maak me zorgen over de toekomst van de hifi-industrie”. De tekst sprak me met name aan omdat de rode draad voor een groot deel overeen komt met hoe wij, Helios, de zaken beschouwen. Ook wij kiezen bij voorkeur voor merken met een lange termijn visie. Niet elk jaar een nieuw product omdat dit nu eenmaal wordt voorgeschreven door een marketingmodel. Nee, liever producten met een lange levensduur, ontworpen volgens de spelregels die horen bij die lange termijn visie.
Producten die je na een paar jaar weer van de hand doet, of erger nog, naar het milieuplein brengt, leveren niet alleen geen bijdrage aan een betere wereld, ze geven ook onvoldoende bevrediging. Een product waar je, 10 jaar na de aankoop nog even blij mee bent, geeft dat wel.
Goed doordachte, tijdloze audioapparatuur, vervaardigd door een fabrikant die niet beursgenoteerd is, waar aandeelhouders niet de dienst uitmaken, dat is het soort bedrijf waarmee wij als distributeur graag zaken doen. Het is om die reden dat Jaap's artikel, een hartenkreet zou je bijna zeggen, mij zo aanspreekt. Het lezen waard.
Ulmt van der Linden